mandag den 4. juli 2016

Blomsterbilleder

Er så småt gået i gang fra en ende af med at luge og klippe stauder ned her til formiddag, hvor vi for en gangs skyld havde tørvejr.

Jeg nåede halvdelen af den "indhegnede have", men så gav min ryg mig en lille advarsel...og så stoppede jeg for i dag. Skal ikke risikere den ter sig helt tosset.

Her til aften har jeg været ude og vande og bagefter gik jeg en hurtig rundtur med telefonen...for at tage billeder af noget af det, der blomstrer nu. Pga. tidspunktet er ikke alle fotos lige skarpe.

Digitalis - dem har jeg kun to små af i år, men det er bedre end ingenting.
 Lyserød malva (selvsået)
Hvid malva (selvsået)
 
Zinnia/Frøkenhat - sået "Hot Mix"


 Røllike
 Hortensia
 Rose 'Flora Danica'
 Orange tagetes
 Dahlia - det burde være 'Blue Bell', men den ligner ikke rigtig...måske er det 'Blue Streak', selvom den skulle være lysere...skiltet siger godt nok 'Blue Bell'...never mind, den er smuk. (Minder om at farven snyder - kameraet kan ikke fange den rigtige blålilla farve - det samme gælder for 'Blue Bell' nedenfor)
 Dahlia - 'Blue Bell'
 Dahlia - 'Arabian Night'
Dahlia - 'Tamtam'
 
Clematis - 'Ville de Lyon' eller 'Rouge Cardinal'
 Clematis - 'Lady Northcliffe'
  Clematis - 'Lady Northcliffe'
 Clematis viticella 'Etoile violette'
Clematis - Florida bot. art.
 Rudbeckia ' Marmelade' (sået)
 Geranium 'Anne Thomson'
 Tomater 'Tumbling Tom'

3 kommentarer:

  1. Så mye fint som blomstrer i din hage nå! Jeg er helt vill med dine clematis. Det er mange fine du har.

    SvarSlet
  2. Etoile Violette er også lige begyndt at blomstre her.

    SvarSlet
  3. Hei!
    Vakker sommerblomstring hos deg
    God natt! Anne

    SvarSlet