onsdag den 25. maj 2016

Lidt billeder fra haven i går.

Ikke så mange ord her til morgen, blot nogle billeder jeg tog i haven i går eftermiddags.
Mine lupiner er godt i gang nu.

Den største rhodo er begyndt at springe ud.
Her knopperne i forskellige stadier.



Jo mere den springer ud, jo lysere bliver blomsten, hvilket passer mig glimrende...så bliver den mindre lyserød :)

'Goldflimmer' er på vej...den ene af dem har kun knopper i den ene side og nye skud i den anden side i stedet for knopper. Det har jeg ikke oplevet før, men har læst i en FB-gruppe at det sker en gang imellem..
Et par storkenæb er også sprunget ud...flere er på vej.

Hav nu en dejlig dag.

14 kommentarer:

  1. Ih sikke mange fine lupiner! Til trods for sandjord bliver lupiner ikke ret store her - og så forsvinder de! Troligt planter jeg nye, for det må jo være en fejl...Jeg gad godt have store frodige planter som dine - de er smukke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja...her gror de i tung lerjord...godt nok har jeg jordforbedret med købemuld...men de trives i hvert fald glimrende.

      Slet
  2. Hej Esther
    Hvor er dine smukke lupiner langt fremme, det varer vist nogen tid inden mine begynder at blomstre.
    Kan du også ha en dejlig dag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja...og nu blomstrer der endnu flere...og de er bare så smukke.

      Slet
  3. Mine lupiner er også godt i gang nu.
    Her er navnet på din smukke lyserøde rhodo: Gomer Waterer en dejlig plante med smukke blomster (efter min mening)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for navnet på rhodoen :) Heldigvis bliver den mere hvidlig...eller i hvert fald mindre lyserød jo længere tid den har blomstret...men ja, den er smuk :)

      Slet
  4. Hej Esther.Utroligt smukke lupiner du viser.Har kun nogle enkelte i blomst endnu.
    Elsker de smukke spir.Men de smukke rhodoer er også i fuld gang her hos mig.
    Og nogle flotte nogle du viser.
    Rigtig dejlig dag til dig Knus Jette

    SvarSlet
  5. Lupiner lader jeg andre om at dyrke, men kan alligevel godt lide blomsterne. Dine rhodoer ser ud il at trives rigtig godt, og storkenæb bliver man aldrig træt af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Korrekt...jeg ville have mange flere storkelnæb, hvis jeg kunne finde plads til dem..haha.. :)

      Slet
  6. Flotte billeder kære Esther af tre herlige planter.
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
  7. Jeg er vild med lupiner, for det er da en blomst der kan sparke r..! Fart på og ikke så sart. Snegle er vist det eneste jeg har oplevet virkelig tage pippet fra den. Men jeg mangler stadig at knække koden for hvad man kan gøre for at undgå i tomme huller i bedet når de har afblomstret? Hvad gør du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hm...det har jeg ikke tænkt over...Når de begynder at danne frøstande, klipper jeg frøstandene af...og klipper dem evt. lidt ned...så plejer de at blomstre lidt igen...tidsmæssigt begynder de så først at blive grimme i løbet af august/september, hvor haven alligevel ofte begynder at vise tegn på forfald.

      Slet