tirsdag den 22. marts 2016

...Og vi har knoklet...

...dog ikke herhjemme, men "sydpå" - i Rødby hos Henriette.

Sidst vi var dernede lovede vi at kigge forbi en dag i påsken og hjælpe hende lidt med haven. Det var så i dag vi indfriede vores løfte.

Vi ankom lidt over halv ti og gik straks i gang; kæresten med at slibe hendes arbejdsbord og jeg med at grave en sti igennem halvdelen af hendes have.

Er du tosset, hvor det var hårdt arbejde for hænder, skuldre, nakke, ryg og knæ, men for pokker da en utrolig lækker jord hun har. Jeg blev helt misundelig. Den har lige den rette blanding af muld og ler...SÅ lækker og blød at arbejde i.
Henriette havde selv gravet hen til det første "knæk".
Søde Holger underholdt ved sin blotte tilstedeværelse i pauserne - og dem var der en del af - for ryggens skyld. Herman så jeg ikke skyggen af. Den kylling ;)
 Endelig blev jeg færdig. Gætter på det tog 1-1½ timer i alt.
 Da jeg var færdig med at grave stien ud, var næste opgave at tage nogle fliser op og så ellers fjerne grus/stabilgrus med masser af sten.... det tog sin tid, men jeg blev da færdig.
 Derefter ny jord i og så blev der plantet clematis, en timian og to saxifraga. Senere plantede Henriette nogle flere planter i bedet, så det blev fyldt ud.
 Da kæresten var færdig med at slibe bordet, begyndte jeg at give det linolie, mens han og Henriette lavede højbede af paller.
 Bordet blev vældig pænt og Henriette var glad.
 Således så haven ud, da vi tog afsted. Højbedene kan ses bag trillebøren.
Inden vi kørte satte vi også lige en reol/hylde op for hende indendøre - og så kunne vi køre hjem. Da var jeg også bare totalt træt i krop og hoved. Jeg kan altså godt mærke, jeg ikke er 27 mere...!

Jeg ved godt klokken kun er godt halv ni, men jeg er simpelthen så træt, at jeg går i seng lige om lidt...og glæder mig over, at vi ikke har en eneste aftale de næste fire dage (bortset fra jeg skal til blomsterbinding i morgen)...

Kan I sove godt, når I når dertil :)

8 kommentarer:

  1. det var da godt at I kunne hjælpe jeres veninde, så hun kan få sig en hyggelig have. Håber at du får dig en god nattesøgn så du er frisk til en ny dag i morgen
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hjælper gerne, hvis jeg kan, når folk jeg holder af, har brug for hjælp - og Henriette har problemer med sine arme, så det der tunge havearbejde kan hun ikke rigtigt (Hvis hun f.x. graver tager det rigtig lang tid og så er hun smadret i flere dage herefter.)
      Jeg kan godt mærke jeg gravede igår i mine arme...men det er jo ikke så jeg ikke kan bevæge dem/bruge dem i dag.

      Slet
  2. I er da nogle dejlige venner at få besøg af, det var et godt stykke arbejde I fik lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er rart at kunne hjælpe :)

      Slet
  3. uha... i har været flittige :)

    SvarSlet
  4. Dejligt at I gider hjælpe Henriette, og rart at høre nyt dernedefra gennem dig. Jeg savner sådan hendes blog, men kan godt forstå at hun ikke orker. Knus og hilsen fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sagde også til Henriette, at jeg savnede hendes blog og at jeg håbede hun begyndte igen :)

      Slet