tirsdag den 20. oktober 2015

Argh - at binde blomster i spiral...

...er ikke just det nemmeste.

Men jeg vil da gøre et forsøg på at lære det (og andet blomsterbinderi) og derfor har jeg denne vinter tilmeldt mig et blomsterbindingskursus.

Jeg var til første kursusaften i aften og er faktisk ret tilfreds med begge mine første forsøg - ever - i at prøve "spiralen". Den er ikke supernem, synes jeg, men med en del træning tror jeg nok, jeg kan få lært den.

Jeg vil så gerne lære at lave "ordentlige" buketter, så jeg får endnu mere glæde af blomsterne i min have - og desuden har det jo så den fordel, at jeg får endnu flere blomster, når jeg nænner at klippe af dem... :)

Første forsøg:

Det grønne fik jeg på kurset, resten af blomster fra min have. Bl.a. Skt. Hans urt, en clematisfrøstand, en enkelt storkenæb, lidt små dahliaer og solhat.

I min anden buket er alt fra haven; hosta, lammeøre, mørkerød og hvid løvemund, dahlia, nepeta.


2 kommentarer:

  1. Hej Esther.Jeg synes nu dine buketter ser fine ud.Men har selv prøvet det med at binde i spiral...............og det er ikke så let.Men øvelse gør mester.
    Er spændt på hvad du mere skal lave på dit kursus.God dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      Jeg er nu også okay tilfreds med dem - det er jo første gang jeg har prøvet det. Øvede forøvrigt lidt her i eftermiddags...og nu sidder den noget bedre i hånden...spiralen :)

      Slet