søndag den 28. juni 2015

Dahliaer og klatreroser på vej

Den første dahlia, der sprang ud, har allerede været i gang i et par uger. 'Mies' hedder den. Jeg troede den ville være mere blå i det, men skidt pyt.

Jeg burde vel nok plukke nogle af blomsterne, for at få flere...men jeg nænner det altså ikke. Fjollede mig :)



De her to kan jeg så ikke lige huske, hvad der er hvad, men det er 'Seattle' og 'Striped Volcano'


På terrassen er 'Arabian Night' så småt kommet i gang...og med den varme de har lovet i løbet af et par dage, skal der nok snart komme knald på alle dahliaer. Håber jeg.


Jeg har ikke nået at være i haven i dag. Jeg har siddet foran computeren siden i morges og arbejdet. Knap ti timer, men nu kan jeg da se en ende på dén opgave (Læringsmålstyret årsplan).

Jeg nåede dog lige en meget kort tur rundt her til aften - og opdagede, at min ene Helena-rose var sprunget ud...endda flere steder.

Det er rosen ved køkkenhaven...som også hed 'Lykkefund', dengang jeg købte den, men jeg synes nu ikke den ligner den anden ret meget. Dennes blomster er noget større og mere hvide fra starten af. Måske det er 'Hybrida'?

Nå, men det er jo egentlig også ligemeget, for skøn er den...og den dufter dejligt, omend lidt svagt.


Min 'Lykkefund' er først ved at få lidt farve på knopperne nu...men hold da så lige helt op, hvor den kommer til at blive et overdådigt, fantastisk syn, når alle de knopper springer ud...og duften bliver da aldeles bedøvende.


Nøj, hvor jeg glæder mig!




5 kommentarer:

  1. Jeg nænner heller ikke at plukke blomsterne, men det er nu heller ikke et problem her, der er knap nok knopper endnu. Jeg har måttet redde dem fra sneglene, så de står i potter i pavillionen.

    SvarSlet
  2. Jeg kjøpte Lykkefund i fjor, og den er også full av knopper. Den er virkelig noe å glede seg til !
    Flott dahlia du har!

    SvarSlet
  3. Dahliorna som jag har i krukor har växt till sig riktigt bra, men har inga blommor på gång ännu. De jag planterade i rabatten, får jag vänta längre på. Den rosen är helt otrolig, skall bli spännande att se den blomma.
    Ha det fint!

    SvarSlet
  4. Hej Esther.Det er bare en dejligt tid med roser og dahlia der blomstre.Her er de også så småt begyndt at blomstre.
    . Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
  5. Der er godt nok mange knopper på din rose. Det bliver skønt når de alle blomstrer.

    SvarSlet