onsdag den 11. marts 2015

Forspiring af dahliaer

Har haft første arbejdsdag i dag, hvilket måske kan lyde lidt underligt eftersom jeg jo ikke ligefrem struttede af sundhed i mandags.

I går skete der dog - nærmest i løbet af eftermiddagen - en markant forbedring af mit almene velbefindende og jeg fornemmede, at jeg da vist med ét havde fået det meget bedre end jeg havde haft det i knap 14 dage! En skøn fornemmelse.

Det passede mig derfor fint at starte op i dag, hvor jeg kun har to lektioner (Dog kun i de uger hvor jeg  ikke har USU). 

Når jeg nu kom så tidligt hjem idag, så var det da bare om at udnytte det fine vejr, så jeg fik fundet diverse plasticpotter og urtepotter frem - og så gik jeg ellers i gang med at forspire dahliaer... pyh, det tog sin tid...men jeg nåede igennem alle 34!


De står nu alle placeret i udestuen og jeg kan næsten ikke vente til der begynder at dukke grønne spirer op.

Ah - foråret er en pragtfuld tid.

Posten kom forøvrigt forbi med en pakke, indeholdende noget helt nyt "hobby-relateret". Noget jeg ALDRIG har prøvet før. Det vil jeg vende tilbage til i et senere indlæg, hvis jeg kan finde ud af det...haha. Ellers har jeg godt nok spildt en del penge - for jeg har købt rigeligt ind, skulle jo så nødig gå ned på udstyr. ;)

Her til sidst en fin brumbasse - med pollen i hovedet -  jeg fik fanget med Ipad-kameraet i eftermiddags :)


3 kommentarer:

  1. Nå så fik jeg svar på mit spørgsmål, godt at høre at du har det bedre. Ja det er et stort arbejde med de dahliaer, mine har stået i jord hele vinteren, og de nye er sat i potter i jord, så mon ikke, det er et spørgsmål om at give dem lidt vand og lidt varme nu. Jeg har ingen udestue, så de står stadig i værkstedet, det bliver lidt koldt til natten.
    Flot billede af brumbassen.

    SvarSlet
  2. Ja, det er nu rart atter at have lidt energi.

    Jeg spekulerer allerede på, hvor jeg skal gøre af dem til vinter, der kan de jo ikke stå i udestuen...men måske i flamingokasser i skuret.
    Haha, men første udfordring bliver nu at finde plads til dem i haven...I krukker altså.

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre, at det går fremad med dig :D

    Jeg pottede også mine dahlia i går, men jeg har godt nok ikke ligeså mange som dig :D Håber at kunne lave et indlæg i dag eller i morgen, nu jeg har kamera igen :D

    SvarSlet