lørdag den 3. januar 2015

Helleborus, helleborus, helleborus...

JA TAK!

Den er sikker hvert år; første torvelørdag i januar er det muligt at få helleborus til en billigere penge end de der 60,- pr. potte jeg oftest ser.


Da vi alligevel havde nogle ærinder i Køge, mens vi ventede på at træværket i bryggerset blev klar til anden gang maling, smuttede vi også lige en tur forbi torvet, så jeg kunne få stillet min Helleborus-sult.

25,- pr.potte fik jeg dem for. En helt fin pris, synes jeg. Det er muligt jeg kunne have fået dem endnu billigere, hvis jeg havde ventet til lukke-ned-tid, men det ville betyde to timers ventetid, så det gad jeg/vi ikke.


I første omgang har jeg blot parkeret dem i udestuen, hvor der er godt køligt. Til foråret bliver de så plantet i mine skyggebede, hvor jeg nok skal finde plads til dem ;)


4 kommentarer:

  1. Ah.... hvor er de dejlige og prisen er yderst rimelig ! Helleborus er slet ikke til at undvære i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig. Har kun 5-7 i haven lige nu...så de bliver fordoblet i antal om et par måneder :)

      Slet
  2. WOW was für eine herrliche Blütenpracht.

    Liebe Grüße
    von Anke

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja...Helleborus sind einfach sehr schön :)

      Slet