tirsdag den 6. januar 2015

"Det er jo det sædvanlige pjat med dig hver eneste januar...!"

...er der sikkert nogen, der tænker, men dem om det - for jeg gør helst ting, der gør mig glad, sprudlende glad....:)

...og hvis der er noget, der gør mig glad i låget her i januar måned...så er det altså frøkataloger og glæden ved at bestille hjem fra dem,foruden forventningens glæde til de spirer...og blomstrer.

Jeg kan ikke lade være med at ryste på hovedet over mig selv, når jeg igen igen lader mig friste af de farvestrålende billeder....og ender med at have bestilt så mange frø, at jeg ikke har en jordisk chance for at finde plads til alle de planter i min lille have.

Det generer mig nu ikke synderligt, for det er et herligt arbejde at nusse om de små frølinger og overskuddet af småplanter, finder jeg ofte glade aftagere til blandt familie, venner og kolleger - og glæden ved at give er jo fantastisk. Især at give småplanter...folk er oftest meget begejstrede for gratis blomster.

Så ja, jeg ryster lidt på hovedet af mig selv - men jeg gør det med et bredt grin :)

Således sidder jeg nu - igen - med et smil fra øre til øre... jeg har nemlig lige handlet frø IGEN IGEN IGEN :)


Da jeg kom hjem i dag, var mine bestilte frø/potter fra Bjarnes Frø og Planter ankommet, ligesom frøkataloget fra Botanisk Verden lå i min postkasse....og så gik jeg ellers i gang:

Jeg fandt hjemmesiden frem og begyndte at bladre i kataloget. Undervejs indtastede jeg varenummeret, når der var et frø jeg ikke kunne undvære og fik straks lagt posen i indkøbskurven.

Da jeg havde bladret færdig lå der syv poser frø i kurven...:

Nicotiana 'Affinis' - duftende - hvid (2000 frø)
Cephalophora aromatica 'Pineapples' - gule m/ananas/æble duftende blade (150 frø)
Aquilegia vulgaris 'Nora Barlow mix' - blandede farver (meget pastel) (50 frø)
Rubeckia 'Cherry Brandy' - kirsebærrød (300 frø)
Tropaeolum 'Phoenix' - rød/gul/orange med takkede blade (25 frø)
Ipomoea 'Crimson Rambler' - rød m/hvid midte (25 frø)
Salvia splendens 'Blaze of Fire' - rød (80 frø)


Så skulle man jo tro jeg havde fået nok...men næ, nej...jeg klikkede videre til Albinus Frø, hvor der også hoppede et par frøposer i kurven:

Frøkenhat 'Envy' - lime (ca. 40 frø)
Irlandsklokke - grøn/lime (30-40 frø)
Lathyrus 'Kings High Scent' (15 frø)
Tagetes 'Vanilla' - cremehvid (ca. 20 frø)
Tallerkensmækker 'Black Velvet' (ca. 15 frø)


måtte det da også være slut nu...? Æhm...ikke helt....smuttede lige en tur forbi Impecta også.., hvor følgende røg i kurven:

Løvemund 'Rocket White' - hvid (40 frø)
Scabiosa 'Magic Night' - mørk purpur (50 frø)
Regnbuelupin 'Gallery White' (15 frø)
Russisk Mandstro - blålig (100 frø)
Miniaturesolsikke 'Høstskønhed' - brændte farver (50 frø)

Stangbønne 'Cobra' (50 frø)
Icebergsalat 'Great Lakes 118' (1500 frø)
Cherrytomat 'Red Profusion' (10 frø)

Nu regner jeg så med det er slut med frøindkøb for i år....altså jeg tror det er slut...men jeg kan jo ikke vide mig helt sikker...vel?





2 kommentarer:

  1. Jamen altså - du forstår da at shoppe igennem. Jeg er slet ikke kommet i gang endnu, men forrige år fik jeg altså også købt alt for mange frø.

    God arbejdslyst :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja...må indrømme det er lidt vildt i år...selv når der er tale om mig... ;) Må prøve at huske på, at jeg IKKE behøver så alle frøene...men blot lidt af hver... jeg har jo derudover +30 frøposer fra sidste år i forvejen...haha ;)

      Slet