mandag den 27. januar 2014

ARGH!!

Læsere der har fulgt mig i flere år - lige om lidt har jeg faktisk blogget i ti år! -  ved at jeg tidligere har boet med alt for mange ting på for lidt plads og at oprydning/rengøring af min bolig slet ikke var noget jeg fandt behag i.....Af den simple årsag, at det tog det meste af en dag at komme til bunds, fordi jeg skulle bruge uforholdsmæssig megen tid på at flytte rundt på tingene.

Siden jeg flyttede ind i mit drømmehus her, har det været nemt at holde hytten i opryddet tilstand - og jeg har gjort det med glæde.

Indenfor det sidste halve års tid har jeg dog fået en del ekstra ting - de fleste "arvestykker på forskud" og ganske langsomt har jeg kunnet mærke, at her begyndte at blive "for fyldt".

Jeg kan stadig holde huset ryddeligt, men det tager længere tid nu og det irriterer mig voldsomt.

Derfor tog jeg i efterårsferien den beslutning, at jeg i løbet af denne vinter, skal have gennemgået samtlige skuffer/skabe/hylder og pakke alt det ned jeg ikke bruger/får brug for fremover.

Til foråret vil jeg så afholde garagesalg/loppemarked, hvor jeg forhåbentlig kan komme af med de fleste af tingene, eftersom jeg hellere ser tingene genbrugt end blot smidt ud.

I fredags fik jeg jo så hentet min fasters ting og eftersom jeg ikke har andre steder at sætte dem i første omgang, måtte de jo ind i huset  og så blev jeg nedlagt af sygdom.

Nu ligger jeg så her og bliver mere og mere frusteret over mit hjems udseende, især fordi jeg ikke kan gøre noget ved det lige pt.

I min entre/gang står der fire kasser linet op, kasser som kattene tror er til for deres (kløers) fornøjelse....!


Stuen er helt håbløs, bare se på billedet.


Jeg har det som om jeg bor i en rodebutik.... suk.

Det store brune møbel er min søsters og jeg regner så sandelig med, hun kommer og henter det i løbet af næste weekend, senest. Lige så er et par af kasserne hendes.

Nogen undrer sig måske over æblekasserne til højre. De bliver brugt til "rester" fra de kasser, jeg trods alt nåede at tømme fredag aften. De fylder jo mindre end flyttekasserne.

Lige så snart jeg har lidt kræfter igen, skal jeg ud i skuret og have flyttet rundt, så der bliver plads til de resterende kasser derude....og så kan jeg endelig få mit hjem igen - og komme videre med "Projekt dejunking/II"


Ingen kommentarer:

Send en kommentar