lørdag den 13. juli 2013

Faens til snegle!

Okay, jeg har givet mig og bestilt sneglefælder.

I år har jeg indtil videre indsamlet over 100 dræbersnegle. Sammenlignet med andre ved jeg godt det ikke er ret mange, men det er for mange til min lillebitte have. Nå! Jeg GIDER dem ikke! Og jeg gider da slet ikke bruge energi på at ligge og samle dem sammen for derefter at hakke dem over med spaden. Det er sgi så klamt...men at koge dem er endnu klammere. Bvadr.

Det kan gå med manuel indsamling, når jeg kun finder 10-20 i løbet af en sæson, men når jeg - som for en time siden - finder TOLV på to m2 græsplæne, så er det altså for meget.

Det skal lige siges, at græsset var 15-20 cm højt...har ikke rigtigt kunne klippe det pga. det  midlertidige bed, men det er fjernet nu og så skulle græsset jo klippes.

Er glad for jeg gav mig tid til at lede efter snegle, FØR jeg gik i gang med min lille håndholdte græskantklipper, for tanken om at få udsplattede sneglerester i hovedet, tiltalte mig slet ikke!

Så, nu har jeg altså bestilt de der snegleposer, som der var reklame for i juliudgaven af HAVEN.


1 kommentar:

  1. Jeg får ikke Haven, men jeg går ud fra at det er de engangs-sneglefælder til øl jeg har set før.
    Og at drukne i øl må da være en o.k. død for en snegl.
    Når dine poser slipper op, så kan du bruge en mælkekarton og fylde en halv øl i og lægge den lidt skråt ned i jorden. Jeg lægger så et par blade hen til åbningen, så sneglene kan glide lige ind.
    Da jeg så til den i fredags efter 5 hverdage, så var der 12 i fælden. Lukker den til med en elastik rundt om og så lige i skraldespanden.Sådan!

    SvarSlet