torsdag den 2. maj 2013

Pyh - hvad gør man ikke for at få fingre i gratis sten?

Har vist tidligere nævnt, at jeg kan få en pæn del belægningssten ganske gratis, hvis jeg altså selv sørger for at hente dem.

De skal desuden hentes inden tirsdag, fik jeg at vide i dag...!

Eftersom jeg ikke har bil, er der en del logistik forbundet med den slags gratis goder - men det lykkedes da og pyh, hvor det var varmt.

Men, nu ligger knap en tredjedel af de gratis belægningssten på min matrikel. Resten henter vi i morgen.


Som billedet viser er det nogle ganske almindelige, "kedelige" grå nogen, men de er GRATIS! :) og jeg tror faktisk det kommer til at se ret godt ud, når de er blevet lagt.


Inden sten-arbejdet, var jeg en tur i Thymes i Herfølge. Da det er begrænset, hvor meget man kan slæbe på en mc, kan jeg jo sagtens slippe mig selv løs i dette paradis - jeg ved jo, jeg ikke kan forkøbe mig... ;)


Derfor blev det også kun til to akelejer (navne følger senere) og fem forskellige pelargonier, heraf mine to første duftpelargonier.

Den røde var gratis, som tak for at have meldt mig ind i Planteskole-ringens kundeklub. Derudover blev det til en dunk tomat-gødning.

Alt dette kostede mig oven i købet ikke noget, da jeg stadig havde penge til gode fra mit gavekort sidste sommer....og der er stadig et par hundrede kroner til overs :)


Da jeg kom hjem, havde planteskolen også leveret mit paradis-æbletræ. Det var sprunget ud siden jeg sidst så det - og jeg er meget begejstret - det er saftsuseme smukt :)


Træet er et  Malus Sieboldii 'Freja', der får mørkerøde blomster.  det glæder jeg mig til at se. 

Jeg skal gerne have træet plantet i dag, men allerførst skal jeg altså lige have en power nap - jeg kan næsten ikke holde øjnene åbne...

3 kommentarer:

  1. Dejligt med gratisse sten , har næsten ikke andet selv faktisk har jeg kun købt fliser til mit drivhus.. Elker genbrug af sådanne ting. Men dog besværligt uden bil og trailer . De sidste vi fik, betalte jeg min nabo for og hente han havde et lille alt mulig firma med 2 ansatte, så de blev leveret og stablet men kom jo så til og koste lidt.
    Dejligt med gavekort til havecenter.. Fine køb.
    Hilsen Helle

    SvarSlet
  2. Helle> Nemlig, gratis sten er ikke at kimse af :) Heller ikke selvom det er hårdt arbejde, men nu har jeg vist også RIGELIGT med sten til alle de gangstier jeg vil have :)

    Er bare glad for jeg IKKE skal lægge dem. Det betaler jeg mig fra, så det bliver pænt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide, vores store flisevareal har vi også fået en med forstand på dette, til det.

      Slet