fredag den 5. april 2013

260 gamle indlæg reddet...

Jeg troede simpelthen ikke det kunne være muligt; at jeg ville være i stand til at huske:

1) min gaaaaamle blogger-adresse (Ikke brugt i 2-3 år, mindst!)

2) kodeord + login til kontoen ...men efter adskillige forsøg, så var den der lige pludselig!

Jeg kan selvfølgelig vælge at ærgre mig over, at jeg, dengang jeg begyndte at overføre mine indlæg til WP manuelt - altså et ad gangen - også slettede de overførte indlæg efterhånden, men i stedet vælger jeg at glæde mig over, at der trods alt var 235 indlæg tilbage, som jeg kunne gemme i en XML-fil og eksportere :)

De ligger nu udgivet på min "Arbejdsblog", hvor de bliver liggende indtil jeg - forhåbentlig - har været i stand til at få adgang til mine WP-indlæg (der er vist over 4000!) og har fået gennemtjekket hvert eneste indlæg samt rettet billedadresserne - noget af et arbejde, men helt okay, hvis jeg får reddet mine bloggerier :)

Når det arbejde en gang er færdigt - forhåbentlig! - importerer jeg naturligvis til bloggen her og når så det hele kører som det skal her, så flytter jeg bloggen tilbage til ildkat.dk - men til forskel fra sidste gang, vil jeg nu (atter) bruge Blogger som blogredskab og ikke Wordpress! Say WHAT?

I sin tid skiftede jeg jo til Wordpress, fordi det gav mig mulighed for at få et layout helt som jeg ønskede det, men efterhånden blev det mere og mere  nødvendigt at kunne css og php, kort sagt mere besværligt, for ikke at sige umuligt, for en ikke-kodehaj som mig at ændre layoutet, så derfor har mit layout praktisk talt ikke ændret sig de sidste 4-5 år.

Til forskel fra sidst jeg brugte det, har Blogger så udviklet sig rigtig meget, i særdeleshed mht. skabeloner etc. så jeg er faktisk gået hen og er blevet ret tilfreds med skidtet....og hvem skulle nu have troet det? Haha.


4 kommentarer:

  1. Godt du er tilfreds, jeg synes, at blogger er rimelig nem at finde ud af.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  2. Tror jeg var sådan lidt loren ved Blogger, fordi jeg kunne huske alle de begrænsninger jeg stødte på dengang i 2004 og hvor omstændeligt det var dengang.
    Så er det jo dejligt at blive positivt overrasket :)

    SvarSlet
  3. Hej Esther

    Godt du har fundet en løsning.

    Begge de 2 store blogsystemer har jo deres tilhængere, men der er mange andre, jeg kan huske da jeg tjekkede mulighederne for vel en 1½ år siden fandt jeg en 7-8 ok systemer - den letteste var iøvrigt bloggen udviklet af Opera.com der også laver browseren!

    Men med blogger bliver man lettere del af det store fællesskab.

    Du må have en dejlig søndag!

    SvarSlet
  4. Hej Karsten

    Ja, det føles nu helt rart endelig at være afklaret over, hvor jeg skal blogge fremover.
    Nu mangler jeg så "bare" at få adgang til størstedelen af mine indlæg...jeg håber det lykkes en dag, gerne i løbet af 2013! ;)

    SvarSlet