torsdag den 28. marts 2013

Påske? Ikke i år.

Jeg ved faktisk ikke helt præcist, hvad der gør det, men faktum er, at jeg slet ikke "holder påske" i år.

Selvfølgelig har det noget at sige, at jeg døjer med den hersens virus pt., men jeg plejer nu nok at have lyst til at pynte lidt op alligevel. ( Sidder lige og kommer i tanker om, at jeg jo holdt op med mine antidepressiver "Modigen" for en 8-10 dage siden - og at det muligvis kan være en medvirkende årsag.)

Jeg har ingen aftaler for påsken, da turen over til min lige-opererede mor er udskudt pga min virus. Hun fik ny hofte i mandags og skulle da nødig smittes..

Gæster har jeg heller ikke inviteret, så ret beset er der jo ingen grund til at pynte op og desuden vil kattene sikkert bare pille det ned igen, ræsonnerer jeg. Vil i den forbindelse gerne lige indskyde, at jeg har det aldeles glimrende i mit eget selskab, så det er altså ikke grunden til mit manglende påskehumør.

Næ, skurken er VEJRET, er jeg overbevist om. Jeg mindes ikke en påskeferie, hvor jeg ikke har kunnet komme i haven.
Det er eddermame deprimerende at måtte nøjes med at kigge ud på en stadig ret snedækket have. SUK.
Jeg kan saftsuseme godt mærke at det påvirker humøret i negativ retning at se på sneen og mærke at jorden er frossen...Jeg længes efter forår nu, så det næsten gør ondt.

Måske jeg skulle sætte mig og gense nogle Geoff Hamilton-udsendelser...

P.s. Humøret ER altså okay, jeg er hverken trist eller ked, er bare ligeglad med påsken i år...åbenbart.

4 kommentarer:

  1. Lyder som en god idé med Geof Hamilton. Næste år planlægger jeg en tur til hans haver udenfor London (Barnsdale).

    God påske, trods alt.

    SvarSlet
  2. Har lige haft gensyn med Søren Ryge på besøg i engelske haver, men lige om lidt er det Mr Hamilton :)

    Også god påske til dig :)

    SvarSlet
  3. Hæh, Du skal nok få modet igen (GG**) Man har jio ikke hørt om forår, der ikke kom.

    Jeg kan nu godt følge dig i meget af det, du skriver, vi har altid rejst i påsken fordi mine forældre boede langt langt væk, så den tradition har aldrig rigtigt bidt sig fast hos os.

    Sådan en nyopererety mor har jeg også haft nogle gange. HUn har to nye hofter og et nyt knæ (foruden alt muligt andet, som egentlig er værre, men irelkevant i denne sammenhng) så det er godt hun har dig. Om ikke andet kan I jo hygge lidt sammen, hvis I lyster. God bedring med dig! OG så kan du jo nyde, det stadig er vinter, nu hvor du ikke kan andet. Tænk, hvis det var varmt og skønt udenfor og du lå inde?

    Nå hejsa fra mig!

    SvarSlet
  4. hej Marianne

    Ja, heldigvis lader det nu til at vende og vinteren er på vej væk. Kan mærke jeg bliver aldeles rastløs, fordi jeg har så mange planer/ideer til haven i år - og så kan jeg ikke komme i gang...!
    Selv mine katte er irriteret over de stadig ligger sne, omend de med stor fryd sætter sig ude i solen, den varmer jo nu :)

    SvarSlet