tirsdag den 1. januar 2013

Nytårsmenuen 2012

Allerførst: GODT NYTÅR! Håber I kom godt ind i det nye år.

Her på matriklen foregik årsskiftet "i god ro og orden", bortset fra bulder og brag udenfor. Det tog kattene forøvrigt forbavsende afslappet :) - selv Speedy.

Jeg har vist prøvet at holde nytårsaften på alle slags måder:

Med familien, på værtshus i Grækenland, stor fest på diskotek, med vennepar, som kæmpestor fødselsdagsfest, som kæresteaften og alene - og jeg kan konkludere, at jeg så absolut foretrækker mit eget selskab på denne aften.

For det første fordi jeg foretrækker en stille og rolig aften - uden fuldskab, for det andet fordi jeg helst vil være hjemme hos mine katte, så deres evt. angst minimeres (og det virker, så jeg jo så sent som i nat) og for det tredje fordi jeg så kan gå i seng kort tid efter midnat, uden nogen brokker sig. Ikke at jeg kan sove lige med det samme pga. krudtaffyring, men så ligger jeg og læser til det stilner af, gerne ved 1-tiden.

Nå, men selvom jeg holder nytårsaften alene, betyder det jo ikke, at jeg ikke gør noget ud af aftenen.

Jeg dækker et nytårsbord:



Plejer at lave en tre-retters menu, men i år har jeg prøvet noget nyt og fået maden udefra. Den lokale kro har nemlig fået nye forpagtere og havde en nytårsmenu, der lød spændende.

Forret:



Torsketerrine med frisk babysalat, caviarcreme og friteret skorzenerod.

Hovedret:



Oksemedaljoner ombundet med parmaskinke på bund af honningristede rodfrugter og kartoffeltimbale.

Serveret med svampecreme og rødvinssirup.

Dessert:



Fransk chokoladekage med frisk skovbærcoulis og champagnemarinerede frugter.

Derudover var der en lille pose med kransekagetoppe dyppet i mørk 72% chokolade.

Maden var rigeligt og så absolut godkendt, så hvis næste års nytårsmenu også lyder spændende, så henter jeg igen min nytårsmad på kroen :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar