torsdag den 12. juli 2012

Rabarber og jordbær af egen avl

Opdagede at en del af mine jordbær med et var blevet plukkemodne, så det var bare om at få fat i dem inden fuglene. Det samme gjaldt min rabarber, som jeg slet ikke har høstet af i år.

 

 De første par år levede den et kummerligt liv i en spand...så var den ved at gå til og blev sat i jorden i min tidligere have (=frimærke).... Det brød den sig heller ikke særlig meget om og jeg troede den var gået til.... indtil en dag: Da jeg genfandt min rabarber

I min nye have, har den fået plads i det ene højbed - og den blev ladt i fred sidste år - og i år har den så kvitteret med pænt mange stilke, så jeg tror godt jeg kan sige, at den trives nu :o) Der stod jeg så med en pæn håndfuld rabarber og jordbær...og så googlede jeg en opskrift, som så meget lovende ud....må dog vente med at smage til det hele er blevet koldt, men jeg har selvfølgelig ikke kunnet lade være med at prøvesmage, og det smagte forrygende :o)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar