lørdag den 21. juli 2012

Mon de har lyttet lidt til Claus?

På vejen til Botanisk Have ville veninden lige vise mig staudebedet i Kongens Have.

Da vi alligevel skulle den vej indvilligede jeg, selvom jeg var en anelse skeptisk.

Jeg kunne så udmærket huske, hvad Claus Dalby skrev om bedet d. 31. juli sidste år. .

Nå, men jeg blev altså overrasket - positivt.

Stauderne står stadig i rektangulære former, men der var altså ikke noget, der var vissent.... så det kunne da tyde på de har taget noget af Claus' kritik til efterretning?

 

Nogle steder var der bar jord, men det var luget og langt de fleste steder med bar jord, var der plantet nyt. . Nu ved jeg godt, at der er rigtig mange, der slet ikke kan klare gule blomster, så de vil nok ikke synes om mange af bedene.

Men, når bedene nu er indrettet som de er (rektangulære) så synes jeg ikke, det ser så tosset ud med de gule klatter mellem de mange blå og grønne nuancer, men nu har jeg jo heller ikke et problem med skrigende gule, røde og orange farver ;o)

 

Egentlig synes jeg en hel del af bedene ser lidt fesne ud, fordi der er så meget blåt/lilla. Det er jo ikke ligefrem en kraftig farve. Misforstå mig korrekt; jeg holder meget af blå/lilla blomster og har også en del i min have, men på så store områder bliver de altså lidt fesne, når de ikke får modspil nok.

 Alt i alt synes jeg nu det var en fin udsigt at have, mens man gik igennem haven. Vi gik oven i købet en smule hurtigt, da det selvfølgelig begyndte at dryppe fra oven...! .

Denne mandstro må jeg altså se at få anskaffet mig en gang til næste år, for den er da helt og aldeles fortryllende smuk.
 

Godt nok vil jeg ikke have plads til så mange som på billedet, men en 4-5 stykker kan vel også gøre det, skulle jeg mene. Denne her mørk-løvede plante er også meget smuk, men jeg aner ikke hvad den hedder....Bronzeblad har da meget større blade, ikke?

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar