tirsdag den 3. juli 2012

Chelsea Physics Garden

Inden vi skulle med flyveren hjem om søndagen (6. maj 2012) havde vi to punkter, vi ville nå.

 Det ene var Chelsea Physics Garden, men da den først åbnede kl. 12 og National Army Museum lå fem minutters gang derfra og åbnede kl. 10, så tog vi museet først.

 Det var et meget interessant museum, med nogle fine udstillinger. Bl.a. en særudstilling om "War horse" - lavet i forbindelse med filmen af samme navn - der handlede om brugen af heste i krige. Meget spændende.

 Efter godt 1½ time, hvor vi nåede at se det meste - dog ikke særlig grundigt, var det tid til at tage i den botaniske have.

 Chelsea Physics Garden blev grundlagt i 1673 og er Londons ældste botaniske have.



 Vejret var ikke noget at råbe hurra for, men i det mindste holdt det tørt.

 

 Det er ikke helt billigt at komme ind £9 pr. person, men da jeg i et af de engelske haveblade jeg havde købt ved ankomst, fandt et kort der gav "2 for 1" til lige præcis denne have, så kom vi ind for halv pris :o)

 

Dagen før havde vi været i Kew Garden (Indlæg følger snarest) og var stadig fyldt med ufordøjede indtryk derfra, så det var næsten for meget med endnu en have.

 Heldigvis er denne have ikke så stor, så vi fik set det hele, bortset fra The Garden of Edible and Useful Plants, der på det tidspunkt var under opbygning.

 

 Efter turen rundt i haven, blev der tilbragt noget tid i den lille tilhørende butik, hvor man bl.a. kunne købe frø fra haven, hvilket jeg gjorde:

 

 Jeg nåede godt nok ikke at se valmuerne i år - men det gør jeg næste år. Gillyflower kan sås til efteråret, så det når jeg nok.

 



 Til sidst satte vi os i cafeen og min kollega, der er meget begejstret for sort te, var helt vild med deres te; det var simpelthen den bedste te hun havde fået! Intet mindre :o)

 Efter knap to timer var det på tide at komme ud og finde en bus og komme til Paddington, hvor vi havde vores kufferter opbevarede, og så afsted til Heathrow.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar