torsdag den 17. maj 2012

En effektiv kattesikring af haven

Blev vækket ved 3-4 tiden af "mærkelige lyde" udefra. Det lød som om der luskede nogen rundt og slog på mit plankeværk...da jeg stadig var halvvejs i drømmeland gjorde jeg ikke rigtig noget ved det; var bare irriteret over larmen.

 Da jeg så blev vækket igen lidt i 5, stod jeg op, for nu ville jeg altså få sat en stopper for den larm. Først et kig ud af vinduerne, hvor jeg ikke så noget mistænkeligt, før jeg kiggede gennem udestuens vinduer; der stod en kat, en fremmed en. Så var det jo nok den, der lavede larmen.

 Jakke på og så udenfor. Ind i haven gennem lågen - som jeg lod stå åben - og så opdagede jeg, der var hele to fremmede katte i haven. Katte, der desperate, hoppede op ad plankeværket, men ikke kunne komme ud.

Den ene fattede rimelig hurtigt, at lågen nu stod åben og ude var den. Så nemt gik det ikke med nummer to. Den var så bange og panisk, som den krøb sammen i et hjørne og hvæsede af mig.

Jeg talte beroligende til den, ikke at det hjalp ret meget, men jeg fik den i det mindste at flytte sig hen i nærheden af lågen - og så med et spurtede den ud af haven.

 Mine egne kræ er ude i haven lige nu og jeg skal lige love for, at der bliver snuset godt og grundigt igennem ;o) Jeg tror ikke de to katte forsøger sig med at hoppe ind i min have igen. Hvis de gør er de godt dumme *G*

 Her er dog mange andre katte i nabolaget, men nu ved jeg i det mindste, hvad det er, næste gang jeg hører samme slags larm og kan stoppe det noget hurtigere. Nogen vil måske indvende, at kattesikringen jo ikke holder andre katte UDE af haven.

 Korrekt, men jeg tror altså kun de prøver det stunt en gang ;o) Sikringen er jo lavet for at holde mine katte inde - og det gør den i hvert fald indtil videre ;o)

Man skal jo aldrig sige aldrig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar