søndag den 19. februar 2012

Så må julepynten altså vige

Siden jeg flyttede i hus, har jeg haft så meget skabsplads, at jeg kunne have al min julepynt placeret i et af de indbyggede skabe. I dag måtte den dog vige og tage bolig i to kasser i stedet for.

To kasser, jeg skal have op på loftet næste gang jeg har gæster. (Min loftsstige har det med at "knække"...så man ikke kan komme ned igen - så jeg kravler kun op, når jeg ikke er alene.)

 Grunden til denne flytning er naturligvis, at alle mine arkivkasser - 75 styk -skulle have plads i et skab, så de er gemt af vejen, men stadig nemme at komme til.

 Julepynten bruger jeg trods alt kun 1x årligt - arkivkassernes indhold skulle jeg gerne bruge en hel del oftere.

Hvad jeg så gør, når jeg får brug for de sidste kasser - har jo indkøbt 130 stk - jamen, så må jeg jo omfordele mit kluns, så jeg får endnu et skab frit *G* Det er nu ikke fordi de er særlig fyldte endnu - men jeg skulle gerne have få sorteret resten af "bunkerne" i løbet af i morgen, så jeg kan komme i gang med den sjovere del af projektet, nemlig at registrere hvad jeg egentlig har af dokumenter om hver ane.

Først derefter går jeg i gang med at indtaste på computeren. Programmet til formålet hedder Legacy. Det er saftsuseme dejligt atter at have fået gang i slægtsforskningen - og denne gang bliver det meget mere overskueligt og "ordentligt".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar