lørdag den 25. februar 2012

Frø i korte baner...

Jeg ville jo gerne have kunnet skrive "i lange baner", men dette er ikke tilfældet - i hvert fald ikke endnu ;o)

 I køkkenhaveafdelingen bliver det dog næppe til ret meget mere - jeg skal jo også have pladsen.

 

Selvfølgelig skal jeg også have kartofler - og i år i noget større mængder end sidste år, hvor jeg blot havde tre spande. Har vist 7-8 spande til formålet lige nu - men jeg vil nu gerne op på 20 eller deromkring. Det er jo en fantastisk oplevelse at sætte tænderne i hjemmedyrkede kartofler hver gang, så det vil jeg gerne opleve rigtig mange gange i løbet af denne havesæson.

 Jeg overvejer også at sætte et par løg - evt. blot i en spand, men jeg tror altså ikke jeg har plads...! Hvad angår "prydhaven", så er jeg nok ikke færdig med at anskaffe mig frø endnu...

 

 Jeg har jo for eksempel slet ikke været forbi BILKA endnu...! Det er yderst fristende at tage derind i morgen, hvor havecenteret har åbent....der er jo nogle Claus Dalby-frøposer, der frister....og sikkert også andet... Er i den forbindelse vældig glad for, at der stod et flueskab ude i mit skur, dengang jeg overtog huset, så sparer jeg da de penge! Mit er godt nok hvidt, men det kan jo males, hvis det skulle være...;o)

For lige at vende tilbage til frøene, så sår jeg det meste på friland, bortset fra de "sorte tomater" og de latyrus-frø jeg fik af en kollega i går. Pladsen i min køkkenvindueskarm er begrænset....og at bruge udestuen til såning, det gik jo ikke særlig godt sidste år....så det tvivler jeg på, jeg gør igen.

Min lokale Brugsen havde i dag fået sat diverse paller med jord frem....og så måtte jeg jo lige have en bette pose så-og priklejord med hjem.
 
 FORÅR - kom nuuuuuuuuuuuuuuu! :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar