søndag den 26. februar 2012

Et mørkerødt/sort bed?

Som allerede omtalt i sidste indlæg, bliver jeg seriøst nødt til at overveje, om ikke jeg skal anlægge et decideret "mørkt bed". Jeg havde egentlig tænkt mig - før jeg tog i Bilka - at de eventuelle (!) mørke blomster jeg købte, fint ville kunne finde plads i flammebedet....

 

 Der er så bare lige et enkelt aber dabei.... Hvis det kun var disse dahlia, rudbeckia og calla (dem overvejer jeg dog at sætte i en krukke, så de kan overvintre frostfrit i mit skur), foruden et par mørke solsikker, det drejede sig om, så var den plan ganske udmærket...

 

 ...men nu var der jo ligesom også "Claus Dalby-ting" i havecenteret....og godt nok begrænsede jeg mig m e g e t, men ikke desto mindre røg der jo "et par ting" i vognen:

 

 De ualmindeligt smukke, mørke liljer 'Landini', de mørke lathyrus 'Black Knight' og ikke mindst frøpakken til den mørkerøde have...og den indeholder jo en hel del frø, for nu at sige det mildt...!

 Alle de blomster kan slet ikke være i mit flammebed; det har jo ikke dalbyske dimensioner, så derfor går jeg nu og overvejer at flytte lidt rundt på nogle planter i det blå bed, så jeg kan få anlagt et nyt mørkt bed også....

Nu må vi se, hvad det bliver til. Jeg glæder mig under alle omstændigheder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar