tirsdag den 6. december 2011

"Lettere depression mistænkes"

Sådan skrev min læge på min mulighedserklæring i går... Jo, jeg kan da godt se at nogle af mine nuværende symptomer også kan være depressionssymptomer...men jeg FØLER mig nu ikke depressiv og jeg ved hvad jeg snakker om, skulle jeg mene...!

Jeg har nemlig prøvet at være helt nede i det sorte hul grundet en meget dyb depression inkl. adskillige tanker om selvmord - og i forbindelse med min stressdiagnose har jeg slet ikke har mærket noget til den "gamle klump af "nede"-følelser i maven", der ellers var en tro følgesvend de år jeg var i depressionens kløer.

 Dengang kunne jeg næsten ikke holde ud at være hjemme; jeg var totalt rastløs og kunne ikke koncentrere mig om noget som helst...andet end tanker om hvor skidt jeg havde det...! Sådan er det jo slet ikke i min nuværende situation.

Jeg ELSKER at være hjemme og er ikke spor rastløs. Jeg hygger mig ganske ofte med håndarbejde og nyder at være kreativ (og udnytter at have tiden til det!) -

 Jo, det kan godt være jeg ikke er helt på toppen - det er ingen med stress - men sådan rent humørmæssigt, så har jeg det da okay. Ikke sprudlende glad, men heller ikke trist eller ked af det. Så, jeg er da glad for at han, lægen, også tilføjede ordet "mistænkes"...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar