lørdag den 29. oktober 2011

Efterårshaven

Jeg har flere gange givet udtryk for frustration over mit kameras manglende evne til at stille skarpt i "efterårsvejr".

 I dag prøvede jeg så at indstille det på "hurtig billedtagning"....og selvom farverne ikke altid er helt ligesom in natura....så er det faktisk lykkedes mig at få taget nogle ikke-utydelige fotos af min efterårshave. Det er altså lidt stort ;o) Min bjørnegræs i forhaven har for alvor iklædt sig sin gule efterårsfarve - og er meget smuk, synes jeg.


 

Mit lyserøde bed er stadigvæk forbavsende grønt...

 ...ligesom det stadig forbløffer mig, at bedet er nået at blive så tæt i løbet af en enkelt sæson...lige med undtagelse af det sted, hvor jeg havde sat gladiolus.....også når man tager i betragtning, at det er det første bed jeg nogensinde har anlagt helt fra bunden og helt uden råd/ideer fra andre. Med undtagelse af Claus Dalby, der inspirerede mig til at lave "farve-bede".

 Motiverne på "collagen" er som følger: Clematis alpina
Japansk ahorn og resterne af hosta
Resterne af pralbønne
Solsikke Rosen fra min afgangsklasse
 Artiskok
Tobakspibeplanten - der kommer fra naboen af - men den pynter på plankeværket, så den får lov at blive
Den clematis, der ikke er sat af mig, som jeg derfor ikke kender navnet på Edderkoppespind i buksbomhækken
Resterne af storkonval

Ingen kommentarer:

Send en kommentar