fredag den 9. september 2011

*Piv* og *mjav*

...var nok Felix' og Quintus' mest benyttede "gloser" i eftermiddags. De blev nemlig puttet i transportkassen og så transporteret til dyrlæge på gåben - altså mine ;o)

 

Det kunne de ikke lide! Tror dog mest det var indespærringen i kassen, de var utilfredse med, omend det da heller ikke var helt trygt og godt at blive tjekket i hoved og r** af en fremmed dame!

 

Begge killinger var i helt perfekt helbredstilstand og vejede hver 1,7 kg.
 

Det varer dog næppe længe, førend de er halvvoksne. Det går så stærkt. Fik bestilt tid til kastration allerede nu - det bliver i uge 42 - hvor de så også bliver revaccineret og øremærket. Jeg ved godt, man også kan "chippe" katte, men chippen kan ikke ses som øremærket kan, så derfor foretrækker jeg øremærket. Det har Speedy også.
 

Som et lille "salgstrick" får man åbenbart en del gratis killingefoder med hjem. Det takker jeg da ikke nej til. De små kræs dyrlægebesøg er ikke just billige!

 Jeg har nu ikke tænkt mig at skifte deres foder ud....jeg er udmærket tilfreds med Oliver's og det er så superpraktisk at kunne få det leveret til døren - også kattegruset.
 

Godt 15.20 var vi hjemme igen. Folk jeg mødte på gaden har sikkert tænkt "Sikke en dyreplager", sådan som især Felix larmede på hjemturen *G*
 

Vel hjemme blev udestuen straks indtaget - og så blev der knaldet brikker i en times tid, for det er godt nok hårdt at være til dyrlæge....og blive stukket. (Siger ikke et ord til dem om den ormekur jeg skal give dem om 3-4 dage...!)

 Efter en god lur var det så tid til en af de større kattevaske - som er afbilledet her i indlægget.

 P.S. Min mor og B. var forøvrigt lige på et kort visit i går - de måtte bare lige se killingerne, mens de stadig er små - og især min mor var helt solgt :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar