søndag den 18. september 2011

...og lidt flere løg...

2011-09-18 15:44:22 2011-09-18 13:44:22 Jeg kunne selvfølgelig ikke dy mig; da jeg opdagede regnvejret holdt pause.... Så jeg fik hevet den ene "portion" gladiolus op af min største krukke (den anden "portion" står stadig i det lyserøde bed) og lagt alle de tulipanløg, jeg har gravet op i sommerens løb - det var mange - og lagt dem i krukker. Så var det jo egentlig meningen, at jeg ville gå ind og få støvsuget hytten, for der trænger - mængden af støv er tredoblet siden jeg fik killinger, så nu skal der støvsuges 3-4 gange om ugen - men nu det var tørvejr, så skulle jeg da lige klare lidt flere af mine efterårs-opgaver først. Derfor kan jeg lige om lidt strege ud på min liste, for nu er alle tre clematis og kamæleonbusken blevet plantet og jeg har fået lavet mit "blå krokushjørne". Der er lagt ca 20 blå krokus fra min fasters gamle have (Kender ikke navnet) og derudover 15 King of the Striped, 15 Grand Maitre og 60 Blue Pearl. Jeg er spændt på, hvordan det kommer til at se ud til foråret; jeg håber det bliver til et blå/lilla "hav" af krokus. Kanten skal jeg dog lige have gjort noget ved. Jorden skulle jo gerne blive liggende - også i regnvejr - og græsset skulle helst ikke kravle ind i bedet, så jeg overvejer om ikke jeg skal anskaffe mig sådan noget "græskant-afgrænsningsplastic". Vi får se. Imens jeg var udenfor, var der tre, der hyggede sig gevaldigt indenfor. Jeg har hele tiden vidst, at Speedy var en STOR kat, men efter jeg har fået killinger, er han da vokset til en KÆMPE kat :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar