fredag den 16. september 2011

Lidt havearbejde

3544 1 2011-09-16 17:41:08 2011-09-16 15:41:08 Ikke at det blev til så meget havearbejde igen - kunne mærke at ryggen begyndte at protestere - og da jeg nødig vil ende i samme situation som i sommers, så var det jeg malede mit skur (=gav træbeskyttelse) i stedet for, da det var mindre hårdt for ryggen. Lidt fik jeg dog klaret. Høstanemonen blev gravet op....det viste sig, der var temmelig mange, så det var kun dem med de største rødder, der blev plantet igen. Den blev også delt, for med det vokseværk den har lagt for dagen, skal de tre nok vokse sammen til næste år. Det ser lidt rodet ud foran, men er ret sikker på, at slangeurten nok skal rejse sig igen...! Som det ses ude til højre, har jeg også fået sat et armeringsjern, så jeg kan få plantet de clematis jeg lige har fået. Pga. ryggen venter jeg dog med plantningen et par dage endnu. Har jo også stadig en bunke løg, der skal i jorden/krukker. Heldigvis har jeg af en kammerat fået leveret en del sække med jord og allerede nu fået lavet en aftale om levering af 50-60 sække en gang til foråret (til at dække græsset i surbundsbedet). Der er jo ingen grund til at købe jorden forholdsvist dyrt nu, når de til foråret kan fås for omkring 8.75 pr. sæk. Høstanemonen skulle flyttes fordi den fyldte alt for meget, hvor den stod - i stedet er der blevet sat to sommerfuglebuske, en lyserød ind mod det lyserøde bed og en lilla/blå tæt ved siden af, da jeg gerne vil have de "vokser sammen". Jeg tror nemlig, det kommer til at se helt godt ud med de to farver sammen. I sær når man nu også tager i betragtning at begge buske var gratis :o) Den blå fandt jeg, da jeg lugede på vores P-plads og den lyserøde fik jeg foræret i dag. Det er forøvrigt helt tydeligt at se i haven, at efteråret er på vej. Heldigvis har jeg temmelig mange blomster i blomst endnu, men det er vist kun et spørgsmål om tid. Jeg har stadig et par ting jeg skal nå inden havesæsonen slutter for i år...måske jeg skulle se at få lavet mig en huskeliste...! Hm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar