fredag den 23. september 2011

Kastanier i lag

Sidste uge var rimelig sej, sådan arbejdsmæssigt set, men ingenting i forhold til den netop sluttede uge, så denne fredags eftermiddag blev tilbragt på sofaen, så jeg er klar til weekendens program, der byder på husrengøring, rapport-retning, alm. forberedelse og ikke mindst havearbejde. I eftermiddags tog jeg mig dog lige sammen til at finde en plasticpose frem og gå op til vejens begyndelse og så ellers samle kastanier. I løbet af ingen tid var posen næsten fuld - og der var stadig så mange tilbage, at jeg snildt kunne have fyldt 1-2 poser mere.

 

 Det er ikke fordi jeg ved, hvad jeg vil bruge dem til, men jeg synes bare de er så smukke, så jeg ikke kunne lade være med at samle :o) Hjemme igen blev de tørret af - killingerne fik den allerstørste at lege med - og så fyldte jeg ellers to vaser og en skål med de smukke kastanier.

 

Vaserne var nogle jeg fandt på et loppemarked i sommers til 25,- for begge. De passer ganske glimrende som beholdere til kastanierne.

 

 En enkelt skål kastanier blev det også til.

 

Jeg har ingen anelse om, hvor længe de kan holde sig pæne, men et par dage gør de det vel. Indtil videre står de bare - men når hytten er rengjort i morgen, finder jeg en plads til dem. Jeg kan jo ikke stille dem, hvor jeg vil, da jeg har nogle meget nysgerrige mislinger, der nogle gange hopper op, hvor de ikke har noget at gøre...! ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar