lørdag den 6. august 2011

Tur til Stevns Klint 4.8.11

Så er mine "feriegæster" (min mor og hendes mand) rejst hjem igen efter to meget hyggelige dage med nogle gode udflugter og noget helt forrygende mad, hvilket mine næste indlæg kommer til at bære præg af.

Jeg har nu boet på Stevns siden december, så det var vel ved at være på tide endelig at få set Klinten. Jeg har godt nok set den en gang som barn - men det er jo immervæk ved at være en hel del år siden - så det var på tide med en genopfriskning.

Vi var heldige med vejret - også selvom det blæste kraftigt - men det var helt fint at kunne blive blæst grundigt igennem, når nu dagen var temmelig varm.

 Første stop var Naturcenteret/Flagbanken, hvorfra der er en god udsigt over Stevns oppe fra tårnet. Hvis man vil se klinten er det dog nødvendigt at gå hen over græsplænen og ned ad et par trin, så bliver man belønnet med denne udsigt:

 

...og denne når man kigger til den anden side:

 

Udsigt til Stevns Fyr fra Naturcenteret/Flagbanken.

 

Andet stop blev så Stevns Fyr - hvilket ikke var noget at skrive hjem om - jo, fyret i sig selv var pænt, men der var ikke nogen udsigt til Klinten på "udsigtsterrassen". Vi var ikke oppe i fyret - det ved jeg slet ikke om man kan.

 

Dagens sidste stop var Rødvig, hvor vi først gik en tur ved de små røde fiskehuse.

 





Vi var efterhånden blevet godt sultne, så vi kiggede os omkring efter et spisested. Der ligger en Thaimads-biks på havnen, men ingen af os er særlig begejstret for den slags mad, så vi kiggede videre og enedes om at spise på Rødvig Kro og Badehotel.

 

Maden fortæller jeg om i næste indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar