lørdag den 2. juli 2011

Haven i regnvejr

Da der lige var ophold i regnen, strøg jeg fluks ud ad døren for at få taget nogle billeder af (næsten) alle de blomster, der blomstrer lige nu.
  Den nys-udsprungne clematis nægtede kameraet at tage et tydeligt billede af, med mindre det blev med blitz - ellers var der alt for mørkt - så blitz blev brugt.
 Tidselkugle, Échinops rítro
artiskok, cynara scolymus
japansk løn, 
Heuchera hybrid “Plum pudding”
Heuchera hybrid “Obsidian” 
og en marguerit af en slags

 Jeg synes blomster og planter med vanddråber er meget smukke - også de lyserøde ;o)
  New Dawn, storkenæb, Nellike, dianthus odessa, haveklinte

Allermest fryder jeg mig over ikke mere at have de lyserøde i overtal. Både de hvide, gule og røde farver er ret mange steder nu.

  Helenae "Lykkefund", brudeslør, spansk marguerit, dahlia, har jeg glemt, heliochrysum
  Den rose, der stod i haven i forvejen, dahlia

 Desværre blev billederne af mine gule planter totalt uskarpe (karryplante, påfugleblomst, allium).

  Kermesbær, hosta, dahlia, nepeta

To af mine tre hosta blomstrer også nu - men også her blev billeder af den ene uskarpe. Det kunne være at jeg på et tidspunkt skulle give mig til at læse brugsvildledningen til mit kamera, for jeg synes at jeg alt for mange gange oplever at mine motiver bliver uskarpe eller kun kan tages med blitz eller at kameraet kun fokuserer på baggrunden, når planten jeg vil fotografere er meget tynd som f.eks. alunrodens blomsterstand eller der er tale om en bette blomst, så fokuserer kameraet på baggrunden. Det irriterer mig voldsomt.

 I første omgang kunne det dog være jeg skulle begynde at lede efter vildledningen....hm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar