søndag den 12. juni 2011

Jamen, den er jo GUL!

Det jeg egentlig troede var et "vildskud" fra min elefantgræs, har vist sig at være noget helt andet, åbenbart. Den var nemlig sprunget ud her til morgen - og den er GUL med sort. Meget smuk, synes jeg, men nu er jeg jo også rigtig glad for den gule farve :o)

 

 Glæder mig derfor over, at der er endnu en knop på den.
 

 Som sædvanlig, fristes jeg til at sige, aner jeg ikke hvad den hedder, men dens blade minder rigtig meget om elefantgræssens - grønt med en hvidlig stribe igennem.

Update: Det er forøvrigt en mærkelig blomst; her i eftermiddags havde den lukket sig helt igen og så ud som om den aldrig havde blomstret...

Update2: HAHA - så har jeg fået opklaret, hvad det er for en. Det er en Enggedeskæg, altså at regne som ukrudt. Den får nu lov at blive stående indtil videre. Jeg fjerner den, før den sætter frø, for jeg synes stadig den er køn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar