fredag den 13. maj 2011

Så er akelejen sprunget ud

Det har jeg også gået og ventet på; at den-der-var-længst-fremme-akelejen skulle springe ud.

 

 Er sikker på, der er flere der er sprunget ud i morgen :o)

 Nu jeg er i gang med billeder fra haven, er her lidt flere fra i dag inkl. tre planter jeg (heller) ikke kender navnet på - det er så "ulempen" ved ikke selv at have plantet - men det tror jeg nu jeg overlever ;o)

 Det her, det bliver bare så godt: Min clematis alpina har kraftigt vokseværk (Det er kun 12 dage siden jeg plantede den.) og jeg synes det ser godt ud med jordbær omkring dens "fødder".

 
De franske anemoner er der også kommet fart på, ligesom den første dahlia har stukket næsen op. Det gjorde den i går.

 

 Min enlige lyserøde tulipan synger snart på sidste vers, men så kan jeg da få den flyttet til "bakken", hvor det lyserøde bed skal være.

 

 Og ja, det er rigtig gættet; jeg kender ikke navnet på den. Kender slet ikke navnet på nogen af mine tulipaner. Nu følger så billeder af de tre planter, som jeg ikke ved, hvad er, så du må meget gerne hjælpe.

  Billede 1



  Billede 2



  Billede 3



 Fælles for alle tre planter er forøvrigt, at jeg har set dem før, men at jeg for det meste er en klovn til at huske plantenavne medmindre jeg har planten i haven. Underligt, men sådan er det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar