søndag den 29. maj 2011

Plante-børnehave

Det ville være synd at påstå, at mine første forsøg udi frøsåning er gået specielt godt. Af alle de ærter og lathyrus jeg såede, er der een lathyrus, der har spiret...! Størst held har jeg haft med solsikkerne, hvor 25 af 26 frø er blevet til planter, der nu står i min "solsikkepark" samt blomsterkarsen.

 
 Derudover er det lykkedes mig at få gang i 5-6 brudeslør og en enkelt sølvblad.

De dyre "sølvfrø" jeg købte er alle blevet til "ingenting", så det varer lidt inden jeg atter gider bruge penge på det.

 Min mor sendte mig for nylig 16 pralbønner, som nu er begyndt at spire, så en smule held har jeg da haft med frøformeringen, men jeg er nu ikke imponeret over mine evner i den retning ;o)
 
Tror jeg får det bedste resultat ved at så i potter udendørs fremfor i udestuen, hvor de små spirer hurtigt får det alt for varmt.

 Derfor har jeg også sået et nyt læs lathyrus i en bakke - udenfor. Havde også sået en ny portion ærter, for jeg skal altså have ærter - og opdagede så bagefter, at det Gudhjælpemig var sukkerærter, jeg i skyndingen havde fået fat på i butikken....så...jeg mangler altså stadig at få sået ærter..!

Men, når jeg det ikke i år - så når jeg det næste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar