mandag den 25. april 2011

Påske-havearbejde

Selvom påsken har stået på en del familiehygge og en enkelt totalt-off-dag, så har jeg trods alt nået en hel del i haven i påsken - det manglede da også bare.

Skærtorsdag havde jeg besøg af familien, men fik dog sat endnu en rosenbue op.

 Jeg har også besluttet hvilke roser/clematis, der skal gro opad dem, men mere om det, når jeg køber planterne i maj.

 Min mor kom med en pæn portion lungeurt og en meget stor portion katteurt til mit "blå bed". Jeg har fået gravet græs op (Nøj, hvor er jeg træt af at fjerne græs - tror snart jeg betaler for at få fjernet resten...!) og sat de fleste katteurt i et bed, resten står i krukker. Det samme gør lungeurten - endnu. 

Hun gav mig også en lavendel (Er plantet i det "blå bed" ) og det sødeste lille piletræ, der har fået en stor krukke at stå i.

 Mine sølvplanter er også kommet i jorden, i det der en gang gerne skulle blive til "sølvbedet" - så der blev også lige fjernet græs..!

  GRÆSPLÆNER ER NOGET FANDEN HAR SKABT!

 I dag har jeg så lige "fjernet noget græs" (!) - og gravet et dybt hul og fået sat den sidste rhododendron. (Forrest til venstre). Jeg mangler stadig at få flyttet en hortensia til det kommende surbundsbed, men skal lige have fat i noget mere spagnum først....nå ja....og så skal der lige fjernes lidt mere græs inden...!

Da jeg slet ikke kan få nok af at fjerne græs (!) er jeg også i gang med at "lægge mursten" som kant til surbundsbedet. Der skal selvfølgelig også lige fjernes græsplæne inden arbejdet kan gå i gang!

 

 Jeg har aldrig prøvet at arbejde med sten/mursten før og jeg har intet grus, så det må blive som det nu bliver.

Har dog tænkt mig at "rette det til", når jeg har fået sat/lagt alle stenene. I går aftes fik jeg endelig taget mig sammen til at prikle mine solsikker ud - der er 26 - men tror nu ikke de alle bliver til noget. Nogle af dem er mig noget små/ynkelige.

 Hvor jeg skal plante dem, ved jeg heller ikke - men overvejer at bruge dem som "mur" til min "morgensols-terrasse" udenfor soveværelset. Nu skal jeg dog først lige se, hvilke der overlever.

 

 Mine blomsterkarse er også kommet udenfor. Jeg er lidt hård ved både dem og solsikkerne, og har slet ikke hærdet dem. De skulle bare ud nu, da jeg opdagede, der var kommet lus i dem! Blomsterkarsen er kommet op og hænge i en kurv på mit skur.

 Hvis de ellers overlever, så tror jeg det kommer til at se superflot ud med dem "væltende" ud over kurvens kant. Hvis de går til - så sår jeg bare nogle nye i kurven. (De har fået vand - efter billedet blev taget!)



 Som det kan læses af ovenstående, så har jeg fået lavet en hel del i løbet af påskeferien. Det er der en anden en, der ikke har. Han har til gengæld udnyttet, at jeg for en gangs skyld ikke fik redt seng her til morgen...!

  0

Ingen kommentarer:

Send en kommentar