søndag den 10. april 2011

Man kan ikke nå alt

Indrømmet - det fristede ikke særligt at stå og bøvle med de græstørv, jeg gravede op i går - jeg ville hellere luge i det "store bed" - det bed, der med tiden skal udvides temmelig meget og bestå af tre bede: blå-, sølv- og flammebed. Som sagt, så gjort.

Det tog godt og vel to timer, der var jo en del ukrudt. Her et par før og efter-billeder. Det ses tydeligt, at bedene er anlagt på den "gammeldags" måde, med masser af bar jord, så ukrudtet får gode vilkår. Sådan bliver det ikke ved med at være: jeg sværger til Dalby-metoden= ingen bare pletter jord overhovedet.

 Syv timer har jeg været i haven i dag, og eftersom jeg stod op halv seks, kan jeg godt mærke det i mit korpus; jeg er dejligt fysisk træt. Derfor vil jeg smide mig foran flimmerkassen her halv syv og se ugens haveprogram på BBR og så varer det nok ikke så længe igen, før jeg tørner ind.

 I morgen bliver nemlig en lang dag; først seks timer på job og så hjem og plante 200 buksbom, tre rhododendroner og en hortensia.

 Hav en god søndag aften :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar