lørdag den 29. januar 2011

Hvad der er værd at vide om kompost...

 ...har jeg vist fået et ret godt indblik i nu.

 

 I hvert fald er jeg lige blevet færdig med at læse min nyindkøbte bog om emnet.

Ikke at jeg så kan huske det hele, men nu har jeg i det mindste noget, der ligner et overblik over de forskellige muligheder. Hvilken slags kompost jeg så vælger at få mig - det kan jeg så gå og overveje den næste 1-1½ måned - for en kompost er det 95% sikkert at jeg vil have. Godt nok kan man aflevere haveaffald på genbrugspladsen....men eftersom jeg ikke har bil (og jeg næppe kan transportere haveaffald på en mc!) så skal det hver gang ligge og fylde i haven indtil jeg får billejlighed. Så er det da smartere at genbruge det i en kompost, skulle jeg mene.

 At komme af med haveaffald havde jeg ikke som problem på min tidligere bopæl, for der skulle jeg blot slæbe det over i naboens have, hvor han havde en bålplads - men ikke på vilkår om jeg har lyst til at flytte tilbage!!!

 Kompost-bogen er forøvrigt ikke den eneste bog jeg har kigget i her i eftermiddags. Claus Dalbys "Min krukkehave" er også blevet nøje studeret - og hvilken fryd; der var jo et helt kapitel viet til "sølvplanter" :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar