mandag den 1. marts 2010

Ærmerne er færdige

Jeg er lidt temmelig spændt på det her projekt. Jeg ved nemlig ikke hvor godt jakken/trøjen kommer til at passe, da den bliver lavet helt uden at følge en opskrift. Det eneste jeg vidste på forhånd, var at jeg skulle slå 250 masker op...! Det havde garnbutiks-damen nemlig fortalt mig. De sidste mange dages inaktivitet i sofaen har trods alt givet en del på strikkekontoen, godt nok afbrudt i tide og utide af hosten, nysen og næsepudsning. Jeg er færdig med ærmerne og har "delt" selve "kroppen" for at få plads til ærmerne. Jeg har endnu ingen anelse om, hvad jeg gør, når jeg når længere op, men det bliver vel noget med at lukke af i begge sider, og beholde maskerne "i midten" og så strikke noget rib til halsen. Jeg lader mig overraske. Hvis det bliver helt ad Pommern til må det jo bare blive en "havetrøje"!

 

 Bundfarven er stadig den petroleumsblå, som jeg er helt vild med. Jeg har så valgt at sætte lidt mere spræl i v.hj.a. striber i orange og lime. Farvemæssigt er jeg helt tilfreds - om jeg så også bliver det mht. det færdige resultat, det må tiden vise. Garnet er "Canada" (40% uld, 60% acryl). Jeg strikker på pind 4½. Jeg har brugt 1½ ngl til de orange striber og 1 ngl til de limefarvede og indtil videre 11-12 ngl af den petroleumsblå.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar