lørdag den 13. marts 2010

Færdig med stilene - men...

Jeg er saftsuseme kommet igennem samtlige stile! Det havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig kunne lade sig gøre! Slet ikke når man tager i betragtning, hvor længe jeg var om at komme i gang. Det føles nærmest helt "forkert", at jeg faktisk ikke behøver lave skolearbejde i morgen. "Behøver" fordi der jo altid er et eller andet skolearbejde jeg kan lave. Nok også derfor jeg ikke føler anden "frihed/lettelse" end tanken om at jeg i det mindste ikke har stilene liggende mere. Jeg har jo stadig fornemmelsen af, at jeg ikke sådan rigtig kan tillade mig at holde helt fri i morgen. Du ved sådan en slags "klump i maven" med tanke på alt det jeg burde lave af fornuftige skole-ting i stedet for at dovne dagen væk. Ret beset holder jeg aldrig 100% fri fra jobbet. I hvert fald ikke mentalt. Naturligvis laver jeg andre ting end skolearbejde (Håndarbejde f.eks.), men jeg tænker skole så tit, at jeg nogle gange er ved at blive vanvittig over, at jeg da for filan ikke kan få lov til at holde fri uden kronisk "Jeg-burde-nok-også-lige-lave-det-her-syge". Selv i min pænt lange sommerferie tænker jeg skole flere gange om dagen...! Både når jeg ser tv, læser, er sammen med venner, kører motorcykel, laver håndarbejde, går i haven, maler, flytter om eller hvad jeg nu bruger feriedagene på. Altid dukker skoletankerne op. Det er sgu en smule belastende og jeg synes det bliver værre og værre, jo længere tid jeg har været lærer. Nå, men nu vil jeg se, om ikke jeg kan fortrænge "klumpen" lidt og få rodet lidt mad sammen og så tilbringe en stor del af aftenen foran tv-skærmen med strikketøjet i hænderne og så ellers håbe, at jeg vågner i morgen tidlig og bare kaster mig ud i at NYDE søndagen. (=NUL skolearbejde!) Hav en god lørdag aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar