søndag den 10. januar 2010

Det må være garnet, der gør det?

Frida skriver i en kommentar, at mit strik da ser helt jævnt ud.

Jeg må indrømme, at jeg selv er forbløffet over det foreløbige resultat, for det ligner slet ikke mig, at strikke så jævnt. Heller ikke på rundpind.

 Her et par eksempler fra det der "pude-dyr-projekt" jeg endnu ikke er kommet videre med (Beklager billedkvaliteten, men det er ikke nemt at fotografere så tæt på i kunstig belysning):

 



 Som det ses, er det en smule bulet. Det er dog endnu værre, når/hvis jeg forsøger at strikke i bomuldsgarn. Det må da vist være det allersværeste garn at strikke jævnt i! Er det ikke?

 



 Derfor har jeg efterhånden indset, at jeg må holde mig til det billige acrylgarn, når jeg vil strikke, for med det strikker jeg jævnest. Desuden skal jeg åbenbart også begrænse antallet af masker for at holde det jævnt. Strik er nu noget mærkeligt noget - og samtidig så fascinerende!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar