søndag den 27. december 2009

Let, men godt: Tun-guf med kapers

Min søster er en ørn til lige at "rode noget sammen", der så smager fantastisk. Det lykkes ikke altid for mig, må jeg indrømme. Til gengæld er jeg så sikker på succes, når jeg har lånt ideen af hende.

Det gælder også dagens aftensmad, der bliver en meget let en af slagsen. Ikke noget skidt valg efter den tunge julemad.

 Jeg tror ikke retten har noget navn, så fremover kalder jeg den tun-guf med kapers.

 Hvis man nu ikke bryder sig om kapers, så kan de undværes, men de giver altså lige smagen et ekstra tvist.

  Ingredienser:
  • 2 ds tun i vand
  • creme fraiche (300-400 ml)
  • 100 g kapers (de små)
  • 3 forårsløg/alm. løg
  • agurk*
  • citronsaft
  • salt
  • peber


 Tunen findeles med en gaffel, løgene hakkes og det hele røres sammen, smages til med salt, peber og citronsaft. Sættes på køl et par timer. Serveres med godt brød.

 

 *Agurken skæres først i tern og røres i kort før servering. Nu skal jeg så bare lige vente et par timer og så kan jeg sætte tænderne i denne lette og velsmagende tun-ret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar