lørdag den 23. maj 2009

...og jeg skulle altså kun have tomater!

2009-05-23 11:35:56 2009-05-23 09:35:56 Det havde jeg så lige glemt! At der om lørdagen er masser af boder med tilhørende fristelser på Køge Torv! Det er vist kun 5. gang i de 7-8 år jeg har boet i nærheden af Køge, at jeg har gået rundt og kigget sådan en torvelørdag. Normalt er det komplet umuligt at finde en p-plads i nærheden - og desuden er det alt for varmt at spankulere rundt i mcbeklædning. I dag var det dog ikke for varmt at gå lidt rundt - og det lykkedes mig sandelig også at finde en p-plads på selve torvet! Altså var forudsætningerne for "køb-mere-end-du-behøver" så afgjort tilstede. Jeg startede hos grønthandleren og denne gang skulle jeg have en helt kilo af de lækre tomater, for de holder ikke ret længe her på matriklen og jeg gider ikke tage til Køge flere gange om ugen for at få fyldt tomatdepotet op.

 

Desuden røg der også 2 flotte peberfrugter i posen foruden ½ kg kirsebær - men holdt jeg også inde med indkøbene.

 

 Ihvertfald de 2 minutter det tog at gå hen til en lille bod, der solgte oliven i forskellige varianter. Med tanke på, at især én af morgendagens gæster (min mors mand) er helt vild med at sidde og gumle oliven (Det er jeg forøvrigt også - høhø!) måtte jeg da lige have en gang olivenmix.

 

 Så skulle man tro jeg havde fået shoppet nok - men nej. Vejen faldt forbi en bod, der solgte køkkenhave-udplantningsplanter. Så en cherrytomat og en italiensk bredbladet persille røg i indkøbsnettet! Jeg stilede så mod mc'en, så jeg kunne undgå flere fristelser.... og så .... ikke mere end 15-20 meter fra min frelsende motorcykel .... faldt jeg i igen! 2 stk. store pelargonier (en rød og en hvid) samt 3 bakker bær (hindbær og brombær) måtte jeg også have med hjem! Efter således at have formøblet den fyrstelige sum af 255,- kr. kunne jeg trille hjem med mine indkøb.... og ja, regnen blev væk :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar