mandag den 11. maj 2009

Forsøg på phishing

2009-05-11 22:32:43 2009-05-11 20:32:43 Da jeg åbnede mailboksen her til aften lå der en mail, der ved første øjekast kunne se ud til at komme fra PayPal:

 Min mistanke om at det var fusk blev dog hurtig vakt, eftersom afsenderadressen var paypal.snabela.alert.com. ... for slet ikke at tale om det såkaldte verificationlink, der ihvertfald ikke ledte direkte til Paypal. Som et ekstra tjeck surfede jeg over på Paypals site og der stod ikke en dyt om verification. Det havde jeg nu heller ikke regnet med ;o) For sjovs skyld prøvede jeg så lige linket - og det jeg nåede at se af siden, lignede Paypals website på en prik - men efter ganske få sekunder fik jeg dette skærmbillede:

 

 Altså - en bekræftelse af min mistanke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar