tirsdag den 7. april 2009

Tænk, at jeg ejer en sådan nu!

2009-04-07 17:35:33 2009-04-07 15:35:33 En strikkekurv! Hvis nogen havde sagt det til mig for blot ½ år siden, ville jeg have grinet en vis legemsdel i laser. Jeg strikkede jo overhovedet ikke og havde heller ingen planer om at begynde på det. Det var så FØR mine grå stæroperationer var veloverståede - og før jeg genfandt glæden ved håndarbejde, fordi jeg atter endelig kunne se igen. Da jeg var afsted tidligere i dag for at købe rumdeleren, og havde en kammerat til at køre for mig, så kunne jeg da lige så godt benytte lejligheden til at få en kurv med hjem. Jeg er nemlig dødtræt af at have mine strikkeprojekter liggende i 2-3 poser. Det er jo også med til at udvide rodet - det rod, der er så rigeligt af i forvejen lige for tiden. Så jeg måtte hellere se at få anskaffet mig en kurv til strikketøjet - det gjorde jeg så i dag. Og jeg er allerede flyttet ind i den, som det ses.

Jeg er stadig i gang med det der slumretæppe (Det kommer nok til at tage et år eller deromkring før jeg bliver færdig!) og har - selvfølgelig gang i 2 forskellige baner ad gangen (Jeg har jo som bekendt en holistisk tilgang* til håndarbejde!). Den lilla bane strikker jeg på, når jeg øver mig på "vævestrik". Jeg fik modet til at prøve, da Liselotte var så venlig at smide en forklaring online :o) Derudover er jeg så småt begyndt at øve mig på at lave "huller" - jeg fandt en forklaring på Hendes Verdens website - vel at mærke en forklaring jeg forstod! Altså sådan en med billeder, for i en almindelig strikkeopskrift fatter jeg ikke andet end at v=vrang og r=ret. Apropos sådanne mønstre, så var der vistnok en gang, hvor jeg havde lært at lave "snoninger"... men den teknik har jeg forlængst glemt - og de forklaringer jeg indtil videre har fundet på nettet er ren volapyk. Jeg lærer nemlig bedst ved at se teknikken demonstreret. Derfor var det f.eks. meget nemt for mig at lære perlebroderiteknikken; jeg fik den jo demonstreret. Så indtil videre klarer jeg mig med de strikketeknikker jeg lige har (gen)lært. * = Et projekt ad gangen er ikke nok, nej, jeg skal mindst have gang i 3-4 stykker på samme tid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar