lørdag den 25. april 2009

Finurlige forkortelser

2009-04-25 14:39:00 2009-04-25 12:39:00 Jeg har moret mig en hel del denne formiddag/eftermiddag. Jeg har nemlig siddet og rettet staveprøver og jeg er ret sikker på at elevernes intention helt sikkert ikke har været, at jeg skulle grine højt og længe over deres finurlige forklaringer af forkortelser - men det var ikke desto mindre, hvad der skete. Resultatet af prøven viser med al tydelighed, at vi vist liiige skal have et genopfriskningskursus af forkortelser, for nedenstående eksempler er altså ikke godkendte, selvom de er ufrivilligt morsomme :o)  s.u. = statens uddannelsesstøtte = skoleuddannelse = seneste udlevering  Kbh. = kilobit time  m.v. = med venlig = med venstre  m.fl. = med flaske  ugtl. = uden gamle  Det er sikkert og vist, at deres fantasi ikke fejler noget ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar