onsdag den 22. april 2009

Den tid på året

2009-04-22 15:12:43 2009-04-22 13:12:43 På fredag får eleverne (og deres respektive lærere) så endelig at vide, hvilke fag, der er udtrukket i år. Nu prøvede jeg jo at få tysk udtrukket sidste år, så det gør altså ikke noget, hvis jeg slipper i år ;o) Det ville give mig 3 timer mere ugentlig i 9. klassen, altså i alt 6 ugentlige timer til engelsk. Selvom tysk ikke skulle blive udtrukket, slipper jeg ikke for prøver. Det generer mig nu ikke synderligt, jeg har ikke så meget imod prøver og mundtlig engelsk skal de jo op i under alle omstændigheder og de sidste mange timer er da også gået med skrivning af dispositionen/synopsen. Min kollega og jeg (vi har læst de samme tekster i år) er i gang med at få samling på årets fælleslæste tekster, men derudover skal hver elev opgive tekster omhandlende sit specifikke emne. Derfor har jeg nu siddet siden kl. 12 og ledt efter emnespecifikke ( 15 forskellige emner) tekster, talt op og printet ud, så de kan få dem i morgen. Den slags arbejde er noget af det sjovere lærerarbejde, så derfor generer det mig ikke at bruge så meget tid på det. I år er arbejdsbyrden godt nok noget større, fordi jeg ikke har ført op til synopsprøven i engelsk endnu, men allerede næste år bliver det meget nemmere, da jeg jo kan genbruge en hel del tekster de fleste tekster. Sådan er jeg så smart :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar