tirsdag den 10. februar 2009

Det kan slet ikke betale sig

Noget tyder jo på, at jeg ikke kan tage mc'en på job i morgen. Derfor har jeg siddet og kigget på diverse togplaner - og de passer da helt ad H. til. Havde troet, at jeg ved at tage over Roskilde ville kunne ankomme på jobbet før mødetiden kl. 8.

Det var så indtil jeg fik kigget nærmere på køreplanerne! For den ide holder ikke en meter. Selvom jeg skulle kunne få kørelejlighed med naboen, så passer det så dårlig med toget fra Roskilde til Køge (40-45 min ventetid på stationen!), at jeg først ville være på Køge St. EFTER kl. 8 og så tager det derfra 15-25 min at gå til mit job (alt efter fremkommeligheden).

Så kan jeg sgu lige så godt sove den time længere og vade de 3-3½ km til nærmeste busstop (Bliver sgu træt allerede ved tanken!) og så ankomme Køge St. lidt i 8.

Jeg kommer under alle omstændigheder for sent, når jeg skal med det offentlige. Godt jeg på forhånd har adviseret jobbet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar