fredag den 20. februar 2009

Det er dyrt at tage med det offentlige

 Jeg har vist skrevet om det før; at jeg synes det er alt for dyrt at tage det offentlige. Bare tag sådan en almindelig tur indtil København som den jeg tog i går.

Udover besværet med at skaffe en Telebus (udenfor skoleferierne) koster det 130,- (10 klip på et blå klippekort) at komme frem og tilbage. Det synes jeg dælme er dyrt. Det kan jeg til enhver tid gøre billigere på mc. Sådan en tur ville koste ca. 4 liter benzin i alt, dvs. omkring 40,-.

Selvfølgelig er der så også lidt "slid på mekaniske dele", men det kan næppe være ret meget. Derudover vil jeg kunne køre turen ind til min søster og hjem igen på lidt under to timer - uden ventetid.

 I går blev jeg hentet 13.40 af Telebussen, var hos min søster kl. 15.40 (=2 timer) 

På hjemturen var jeg så heldig at blive kørt til Hovedbanen, hvor jeg blev sat af ca. 21.40. Jeg var hjemme 23.10 (1½ time)

 1½ time ekstra tager det altså at bruge det offentlige, så der er næppe noget at sige til, at jeg så vidt muligt kører selv?!



 0

Ingen kommentarer:

Send en kommentar