onsdag den 14. januar 2009

Som i de gode gamle dage

I vore dage sker det desværre ikke ret tit, at man støder på en manufakturhandel. Sådan en gammeldags butik, der handler med både boligudstyr, babytøj, garn, dametøj, sytråd, bånd, stof (Både til syning og broderi), redskaber (strikkepinde, hæklenåle etc.) broderigarn og 117 andre ting. 

Men sådan en findes der altså i Store Heddinge! "Bent Møller" hedder forretningen. Den ligger i hovedgaden og de bruger slet ikke sådan noget moderne noget som email. Telefon har de dog :o)

Jeg trillede lige derned forbi i dag, for jeg elsker ellers at gå rundt i sådan en butik og det er år og dage siden sidst.

  Jeg kørte nu ikke derned blot for at kigge. En kollega havde nemlig fortalt mig, at man der kunne købe DMC-garn for blot 6,50 pr. dukke!!!

Det er jo vanvittig billigt. Jeg plejer at skulle give 10,-/12,- pr. dukke, der hvor jeg plejer at købe. Det er slut nu, for fremover triller jeg altså til St. Heddinge i stedet!

Betjeningen var god og høflig - og så var der ret meget, der var temmelig billigt, så jeg nøjedes altså ikke med at købe broderigarn, der røg sandelig også nogle nøgler almindeligt garn med.(8,50,- kr. pr. nøgle er mig bekendt en ok pris?!)

Ikke fordi jeg har tænkt mig at begynde at strikke - dét projekt har jeg desværre måttet opgive forlængst - men garn kan jo bruges til andet. Pomponer f.eks. Lidt filt (15,-kr/pr. m) kom også med i posen. 

Jeg bemærkede forøvrigt, at de sælger aidastof fra 148,-kr./m. Det er en god ting at vide :o)

 Nu varer det nok et stykke tid inden jeg skal "proviantere" igen, men derfor kan det jo godt være, jeg "kommer til" at køre til St. Heddinge af og til; man kan jo bare nøjes med at kigge, ikk? Ahem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar