søndag den 11. januar 2009

Så blev den fixet

Brrr - det var nu en smule køligt at køre i dag - men det skulle jo til, så jeg kunne få strammet kæden på mc'en.

På vej ud til værkstedet slog jeg et smut indenom den lokale Brugs; jeg kunne jo lige så godt sørge for at få handlet også, nu jeg alligevel var udenfor. Udover de, efterhånden, nærmest obligatoriske pakker med parmaskinke og bresaola røg der også et par poser med rejer i kurven, inden jeg fortsatte ud til klubben.
- Hold da kæft, hvor er den løs!
var klubkammeratens første kommentar - og det havde han jo ret i. Kæden blev strammet og smurt og efter en lille times tid kunne jeg trille hjemad igen.

Vel hjemme igen blev den ene pose rejer sat til optøning og jeg gik i gang med at lave dressingen. Det giver en særlig lyd, når man rører rundt i en plasticskål med en ske, en lyd som visse beboere her på matriklen åbenbart forbinder med rejer, selvom jeg nu også laver dressing til anden mad.

Derfor gik der heller ikke meget mere end 2 splitsekunder før begge katte stod i køkkenet og brægede...!!

De må dog vente tålmodigt en time eller to endnu, for rejerne er endnu ikke optøede. Det overlever de forhåbentlig ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar