lørdag den 10. januar 2009

Mmm....Chardonnay :o)

Sådan kan man jo være heldig en gang imellem!

Det er ikke fordi jeg ved særlig meget om vin - det er kun 3-4 år siden jeg begyndte at kunne lide vin - hvidvin, vel at mærke!

Jeg har dog ret hurtigt fundet ud af, at Chardonnay-vine er noget af det ypperste indenfor hvidvine, ihvertfald efter min smag. De kan så også koste en hel del.

Den Chardonnay jeg fik fat på i går aftes, kostede så til gengæld næsten ingenting.

Jeg var til noget nytårs-hygge-komsammen, hvor der også var en lille vinauktion. Auktionen var en såkaldt "amerikansk auktion", hvor man betaler hver gang man byder. Det lyder måske meget dyrt, men det er ikke ikke nødvendigvis.

Et eksempel: Startbudet er 10,-. Der bliver budt 15,- og den, der har budt, betaler så 5,- med det samme. Næste byder 25,- og betaler så 10,-. Næste igen byder 25,- og betaler 5,- osv. osv. indtil der ikke er flere bud.

Det er klart, at det hurtigt kan løbe op, hvis man byder mange gange med 5-10 kroner, men hvis man blot byder en gang imellem, så kan man jo være heldig, at der ikke kommer flere bud og man kun har brugt et lille beløb.

På den måde erhvervede jeg en flaske Chardonnay, hvor kostprisen var 130,- kr til sølle 10,- kr.

Det er helt okay med mig :o)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar