søndag den 11. januar 2009

Kommet på arbejde

Jeg skal ellers lige love for at jeg er kommet på tællearbejde!

Det broderi jeg startede på i eftermiddags (se lille udsnit af mønsteret til venstre) indeholder ualmindelig mange halve sting og stikkesting (og selvfølgelig følger de ikke altid hullerne i stoffet...!) - for slet ikke at tale om de der franske knuder - som jeg endnu ikke har fået lært mig selv...!

Jeg har prøvet en enkelt gang. Lad os nøjes med at konstatere, at det IKKE blev til en knude...!

Det gør det så heller ikke nemmere, at jeg mangler en hel del af farverne. Det råder jeg bod på mandag.

Indtil da må jeg vente med at brodere videre på det billede.

Det er forøvrigt første gang jeg forsøger mig med et af broderierne fra et af de engelske broderiblade jeg har anskaffet mig for nylig - og englændere har åbenbart en meget stor forkærlighed for at gøre det så indviklet som muligt.

Eftersom det er et billede af en "julekilling" er jeg heldigvis i rigtig god tid - og jeg er godt nok spændt på resultatet! Og nu kunne det så være ret smart, hvis jeg gik i seng. Pokkers som det der broderi tager af min nattesøvn! Godnat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar